Borstspier oefeningen voor een brede borstkas

Een brede borstkas is wat veel mannen willen, maar het is heel lastig om te trainen. Veel sporters kiezen voor een fitnesschema om de borstspieren mee te trainen. Een fitness schema wat ik aanraad is het droogtrain schema. Hieronder staan zes handige tips voor borstspier oefeningen om een sterke, maar ook mooie borstkas te trainen’

 

Tip 1: Push up

Push upDit kan je zien als warming up, maar het is ook een goede work out voor de borst. Ga ook touwtje springen en een klein partijtje schaduw boksen. Train ongeveer tien minuten op een crosstrainer. Tot slot sluit je jouw warming up af met de push ups. Doe er niet te veel achter elkaar als het een warming up nog voor je is. Als je merkt dat je al wel warm bent kan je er wel wat meer achter elkaar doen. Met de push up train je voornamelijk je borst en triceps.

Tip 2: Bankdrukken

BankdrukkenBankdrukken is ook gelijk een krachtmeting. Met bankdrukken prikkel je de borst om extra hard door te groeien. Powerlifters hollen hun rug zodat de druk alleen maar op het onderste gedeelte van de borstspieren komt te staan. Als je de armen minder ver, of juist verder uit elkaar legt train je verschillende delen van je borstspier. Hier moet je zelf een beetje mee spelen en wat voor jou zelf het fijnste voelt.

Fly

FlyMet deze oefening train je voornamelijk de grote borstspier. De hele borstspier krijgt prikkels en wordt gestrekt. Met deze oefening verhoog je ook nog eens de longcapaciteiten vergroot je je borstkas heel erg. let wel op dat je niet te zware gewichten gebruik voor een perfecte uitvoering.

Incline dumbbell press

Incline Dumbbell pressAls je de bovenste borstspieren wil trainen is deze oefening zeer aan te raden. Ook train je een klein beetje je schouderspieren, maar dat is bij iedere borstspieroefening onderhand. Zorg wel dat je op een bankje zit met een hoek van 60 graden. Des te hoger het bankje, des te meer borstspieren je train.

Cable crossover

Cable crossover

Dit is een uitstekende oefening voor het trainen van je borstspier. Als je de oefening vaak herhaalt zorgt de oefening voor verzuring in de borstspier. Door te variƫren van de stand, hoog of laag dan kun je alle spieren in je borst trainen en voorkom je verzuring.

Dumbbell pull over

Dumbbell pull overMet deze oefening pak je de grote borstspier aan. Buig je ellebogen niet te ver! Voer hem ook niet te zwaar uit, dat is een fout die velen maken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

 

 

 

 

 

 

Sportsupplementen

Sommige mensen gebruiken sportsupplementen bij hun workout om sneller het gewenste resultaat te bereiken. Op de website sportsupplementen.info leest u meer over de verschillende soorten sportsupplementen en het gebruik hiervan.