Buikspieren trainen als vegetariër en wat er bij komt kijken

Het trainen van je buikspieren is over het algemeen niet moeilijk. Uiteraard komt er wel discipline bij kijken, want je zult wel met regelmaat je buikspieren moeten trainen om uiteindelijk resultaat te zien. Een ander belangrijk aspect is het vetpercentage. Om buikspieren te kunnen zien zul je weinig vet moeten hebben.

Hoe verlies je gewicht?

Als je vegetariër bent en gewicht wilt verliezen, dan heb je in principe niets aan de diëten waarin magere vleeswaren op het menu staan. Toch is het goed mogelijk om met een vegetarisch eetpatroon op een gezonde manier slank te worden en je buikspieren uiteindelijk te kunnen zien.

 

Kies om te beginnen voor een afvalmethode die zich richt op de Schijf van Vijf voor goede voeding. Dit dieet gebruik je als basis voor het trainen en zichtbaar maken van je buikspieren, waarbij je de porties vlees en vis vervangt. Een hoeveelheid van 100 gram vervang je door twee eieren, 40 gram noten of 75 gram peulvruchten. Ook kun je 100 gram kant-en-klare vleesvervangers gebruiken, maar vermijdt als het even kan gepaneerde producten. Een paneerlaag neemt veel vet op en zorgt dus weer voor extra calorieën.

 

Het Vegetarische Zevendagendieet

Als je het moeilijk vindt om een basisdieet aan te passen aan je wensen, kun je kiezen voor een kant-en-klaardieet. Een afvalmethode die een vegetarische leefwijze als uitgangspunt neemt, is het Vegetarische Zevendagendieet. Hiermee krijg je maximaal 1200 calorieën per dag binnen en verlies je per week 1 tot 5 kilo. Omdat je weinig voedingswaarde inneemt, is het echter het beste om deze afvalmethode slechts twee tot drie weken te volgen.
Je buikspieren trainen
Ben je afgevallen? Dan kun je beginnen met het trainen van je buikspieren. Je kunt natuurlijk ook tijdens het afvallen met het trainen van je buikspieren, maar dat is in principe niet nodig. Je ziet namelijk niet het resultaat. Voor het doen van buikspieroefeningen kun je naar de sportschool gaan en hier gebruik maken van apparaten, maar ook de eenvoudige oefeningen zijn afdoende om uiteindelijk resultaat te boeken. Het is maar net waar je jezelf het prettigste bij voelt. Je kunt op het internet in elk geval veel voorbeelden vinden van trainingsschema’s en oefeningen. Het is zeker raadzaam om hier naar te kijken.